מכרזים

הענן הציבורי מגיע לחוות השרתים המקומית

אחרי לא מעט שנים בהם ספקי הענן הציבורי אפשרו ללקוחות גישה (כמעט) בלתי מוגבלת למשאבי מחשוב (שרתים, אחסון, בסיסי נתונים ועוד) בתוך Data centers המנוהלים מקצה לקצה ע"י ספקי הענן, עלה הצורך בפתרון מקומי המיועד לסביבות ה-on premise.

עבור מצבים בהם מהירות תקשורת (latency) או הצורך להשאיר מידע רגיש או קריטי בתוך ה-Data center המקומי בארגון, בנו ספקי הענן ארונות שרתים, המיועדים לפרוס את אותה תשתית מוכרת של שרתים וירטואליים, אחסון ורכיבי תקשורת מסביבות הענן הציבורי, תוך שימוש באותם ממשקי ניהול, אותם API’s לשליטה על הרכיבים באמצעות פקודות CLI או SDK.

ניהול שכבות התשתית (ניטור החומרה/תוכנה/רישוי ועדכוני התשתית) מבוצעים מרחוק ע"י ספקי הענן (מה שמחייב בחלק מהמקרים חיבור תמידי מכיוון האינטרנט).

הפתרון מאפשר ללקוחות לקבל את היתרונות של הענן הציבורי (למעט ה-scale), לבצע הרחבה לסביבת המחשוב המקומית לענן הציבורי בצורה שקופה, להמשיך לאחסן ולעבד נתונים ב-data center המקומי ככל שנדרש ובמידה ונדרש כוח מחשוב רב, לבצע הגירה של סביבות (או הקמה של סביבות חדשות) בענן.

הפתרון מתאים לארגונים בטחונים, ארגונים בעלי כמויות גדולות של נתונים אשר אינם מסוגלים להעביר את כמויות המידע בזמן סביר לענן ועוד.

להלן השוואה בין שלושה פתרונות אשר זמינים ללקוחות בישראל:

תיעוד ומודל תמחור

סיכום

פתרונות הענן הפרטי אינם זהים ביכולות שלהם ומחייבים (בשלבי ההתקנה והתמיכה) עבודה מול שותף המתמחה בנושא.

התמיכה המקומית בשירותים המוכרים מסביבת הענן (שרתים, אחסון, בסיסי נתונים ועוד) תלך ותגדל עם הזמן ככל שהפתרונות יהיו נפוצים ביותר ארגונים (או אצל יותר ויותר ספקי אירוח).

הפתרונות אינם מיועדים לכל לקוח, אבל נותנים מענה הולם לתרחישים בהם לא ניתן להשתמש בענן ציבורי (מסיבות של רגולציה או סיבות ביטחוניות) או כאשר הארגון מתכנן הגירה לענן לתקופה של מספר שנים מראש (בשל יישומים אשר לא פותחו לסביבת ענן, בשל מגבלות תקשורת או זמני העתקת כמויות גדולות של נתונים לענן).