מכרזים

כיצד להריץ בסיס נתונים מנוהל מסוג MySQL בסביבת ענן?

בימים אלו יותר ויותר ארגונים מבצעים הגירת שירותים ומערכות לסביבת ענן ציבורי ובוחרים להשתמש בבסיסי נתונים מבוססי קוד פתוח ממגוון סיבות. עלויות רישוי, הן בין הסיבות המרכזיות למעבר לשימוש בבסיסי נתונים מבוססי קוד פתוח.

במאמר זה, נסקור חלופות נפוצות להרצת בסיס נתונים מסוג MySQL כשירות מנוהל.

יישומים שפותחו בעבר עשויים להוות מחסום למעבר לשירות MySQL מנוהל ויחייבו הטמעה ותחזוקה ידנית של בסיס הנתונים על גבי שרת וירטואלי במקום על גבי שירות מנוהל.

אומנם ניתן להקים שרת וירטואלי ועליו להתקין ידנית בסיס נתונים מבוסס MySQL (או אפילו Cluster של שרתי MySQL), אך אלא אם לארגון שלכם יש מישהו ייעודי ובעל ניסיון של DBA, אני ממליץ לכם לבחון מה מביא ערך לארגון שלכם, ואלא אם לבסיס הנתונים יש השפעה ישירה על רווחי הארגון, אני ממליץ לשלם את תוספת העלויות ולבחור בבסיס נתונים מנוהל, מבוסס פלטפורמה כשירות (Platform as a Service).

חשוב לציין כי מספר ספקי ענן ציבורי מספקים שירותי הגירה, אשר יאפשרו לבצע הגירה של בסיס נתונים מבוסס MySQL מסביבת ה-On premise (או של בסיסי נתונים מבוססי MS-SQL או אורקל) לסביבה מנוהלת בענן.

יתרונות בשימוש בבסיס נתונים מנוהל בענן

  • קלות הטמעה

במספר צעדים פשוטים מתוך פורטל הניהול של ספק הענן או באמצעות כלי פקודה (CLI), ניתן להקים בסיס נתונים מנוהל מבוסס MySQL (או Cluster של שרתי MySQL)

  • שרידות ועותק לקריאה בלבד

ניתן להגדרה במהלך התקנת שרת בסיס הנתונים או לאחר ההתקנה, בהתאם לדרישות הלקוח

  • תחזוקה

כלל תחזוקת בסיס הנתונים (לרבות טיוב הגדרות, עדכוני מערכת הפעלה, עדכוני אבטחה וכו') מבוצעים ע"י ספק הענן

  • גיבוי ושחזור

גיבוי שוטף כלול כחלק ממודל התמחור של השירות

  • הצפנה בעת אחסון ובעת תעבורה

יכולות הצפנה כלולות כחלק מהשירות

  • ניטור

בדומה לכל שירות מנוהל אחר בענן, ספק הענן אחראי על ניטור השירות ומאפשר ללקוח גישה לממדים (Metrics) לצורך תחקור נוסף (במידה ונדרש)

חלופות להרצת בסיס נתונים מבוסס MySQL בענן

סיכום

כפי שניתן לקרוא במאמר זה, הרצת בסיס נתונים מנוהל בענן מבוסס MySQL הינה אופציה מעשית, וקיימות מגוון סיבות לבחור בצעד זה (מעלויות רישוי, הקטנת כוח האדם הנדרש לתחזוקה בסיס הנתונים ומערכת ההפעלה, גיבויים, אבטחת מידע, זמינות ועוד).

תיעוד מאתר היצרן