מכרזים

המקרה המוזר של מיקום גיאוגרפי בגוגל

 

 

ב- 22 באפריל פנו אלינו נציגים מאוניברסיטת חיפה בטענה שגוגל החליט שמקומם איננו בחיפה אלא באיסלנד.

 

אנו מבינים שלעתים קרובות הטמפרטורות בישראל עולות מעל 40 צלזיוס, ואין ספק שלא מעט אנשים יתלהבו להיות באיסלנד (על חשבון גוגל), אך תוצאות מנוע חיפוש המותאמות לאנשים ברייקיאוויק אינן בדיוק מתאימות לגולשים באקדמיה שנמצאים פיזית בישראל!

אחרי עיון קצר בארכיון רשימת התפוצה של קבוצת מפעילי הרשת בצפון אמריקה (NANOG), הבנו שאנחנו לא לבד. גולשים רבים מכל העולם פתאום מצאו את עצמם רחוקים מהבית תודות לגוגל.

התופעה החלה בחודש מרץ 2021. רשת אחת דווחה על משתמשים הנמצאים בהונג קונג מצויים לפי גוגל בדף נחיתה בווייטנאם, ומשתמשים בסינגפור בדף נחיתה בהונג קונג.

אבל בואו נחזור לארץ.

קוד המדינה של ישראל הוא "IL". קוד המדינה של איסלנד הוא "IS". סביר להניח שמישהו בצוות המיקום הגיאוגרפי של גוגל הקליד את הקוד הלא נכון. ובכך, בטעות, הקצה חלק מהאקדמיה בישראל לקוד מדינה "IS". ברוך הבא לאיסלנד!

גוגל ביקש ממנהלי רשת רבים בקבוצת NANOG שנתקלו בבעיות דומות לעדכן את המיקום הגיאוגרפי שלהם באמצעות קובץ מיוחד שניתן למקם בפורטל ה-ISP של גוגל. הבעיה היא שרבים ממנהלי הרשת אין גישה לאתר המיוחד הזה של גוגל. למזלנו, למחב"א היתה גישה מתקופה קודמת. ולכן, ב-30 לאפריל גוגל הריץ את קובץ המיקום הגיאוגרפי שלנו מחדש. ציפינו שחיפה ורמת גן יחזרו לישראל..

אך זה לא קרה:

ומשתמשים בישראל המשיכו בלימוד איסלנדית:

יצרנו קשר עם גוגל, ואחד החליט לעזור לפתור את הבאג הפנימי הזה בגוגל. ב -4 במאי פורסם תיקון פנימי של גוגל בנוגע למיקום הגיאוגרפי של האקדמיה בישראל. אך תיקון כזה לוקח זמן עד שהתיקון יתגלגל לכל המערכות הפונות לציבור של גוגל.

בסופו של דבר, ובסופו של ה-12 במאי, מנוע החיפוש הפסיק להפנות ל-google.is וכל המשתמשים באקדמיים בישראל חזרו הביתה בשלום – לישראל.